mandag 6. februar 2017

Staffeli kort med blomsterranke /Easel card.



Egentlig tenkte jeg å lage et shabby chic korall farget kort. 
Jeg tror jeg har hørt at korall er inn.. så da er det kanskje et
 par år siden det var det... Men så endte jeg med dette kortet 
som er gult og hvitt i all hovedsak.


Det er snart Misjonsbasar så det skal mange kort til. Far spurte
 plutselig om jeg ikke lagde brette kort lengre. Jeg skal ha to
 brettekort av 6 kort i 20 stykk poser så det er vel på tide å lage noen.


Jeg har viklet meg litt inn i blondene og blomstene mine. Disse brede
fine greiene som nesten ser ut som engelsk broderi.


Jeg bestilte 5 forskjellige bredder og typer, til sammen 7 meter
og nå er halvparten brukt.  Det er nok på tide med noe annet snart
 så jeg ikke drukner i blondehavet:) Vi får se hva det blir.


Båndet med gule blomster var det som bestemte fargen på de andre
 blomstene også. Jeg kjøpte det på en snodig broderi og garn forretning 
i Croatia i fjor. De små nusselige hjertene er en bonus som kommer
 ut av den ramme disen som jeg har brukt i bunnen på blomsterranken.


På baksiden er det et enkelt skrivefelt, et par hjerter og stempelet mitt
det må jo vøre flatt så kortet kan stå pent oppe .


Sånn ser kortet ut når det er lukket. Det er jo et tykt lag med blomster
 inni også sa det buler litt. Men sånne kort overlever ikke postgang.
 Derimot gjør de seg bra på et gavebord.


Jeg liker å lage en del kort uten tekst, særlig Basar kort som jeg ikke 
vet hvem som vinner. Det egner seg jo bra til flere anledninger.
 Jeg håper bare det er noen som har vett til å gi det til en dame:)


Denne sommerfugl punchen er favoritten min. Med tre lag er den 
ganske effektfull og sommerfugler er fint til det meste. 


Disse lett henslengte smykkedelene har jeg fått tak i på Fretex.
Det er ikke få smykker og krimskrams til kort jeg har fått
 tak i der. Fretex er mitt kinder egg med tre i ett. Gjenbruk, 
billig og til et godt formål:)




Produktliste:
Hvit Bazzil.
Hvit glitterkartong fra Rayher.
Sommerfugl punch fra Martha Stuart.
Ramme diser fra Papirdesign.
 Smykkedeler fra Fretex.
Bånd fra Croatia.
Gule tulipaner og hvite blomster fra Papirdesign.
Annet fra Ebay.









13 kommentarer:

  1. WOW! What an absolutely GORGEOUS creation! Thanks so much for playing in our ‘HEARTS’ challenge at Dies R Us! Please come back again soon!

    Darlene (DRU Blog Leader)
    DIES R US CHALLENGE BLOG
    DAR’S CRAFTY CREATIONS Please come for a visit.

    SvarSlett
  2. Fabulous design. love the pretty flowers. Thanks for sharing your card with us at Dies R Us Challenge Blog. We hope to see more of your creations.
    DRU DT
    Kathy

    SvarSlett
  3. Nydelig oppsett av blomstene og flotte blonder

    Takk for at du deltar hos Hobbygarasjen.no
    Ny nettbutikk er oppe å går, med masse gode tilbud.
    DT Jorunn Elin

    SvarSlett
  4. Beautifully created full of gorgeous layers!! Thank you for joining our challenge at Dies R Us!
    Diane DRU DT

    SvarSlett
  5. Such a beautiful twisted easel card! I love all the wonderful details and colours! Thank you for sharing with us at Fussy and Fancy, good luck and I hope you will join us again.
    Hugs
    Gina xx

    SvarSlett
  6. Syns det var kjempefint jeg, selv om det ikke ble korallfarget ;)
    Lette, glade vårfarger ♥
    Takk for at du ble med på Papirdesigns februarutfordring!
    Hilsen DT- Renate

    SvarSlett
  7. Spennende brettekort.
    Tusen takk for at du deltar i utfordringen hos Scrappelyst.

    Hege.

    SvarSlett
  8. A gorgeous card. So romantic and with lots of beautiful details. I like the shape too. Thanks for joining our challenge at Fussy and Fancy. Marlies

    SvarSlett
  9. Wow! This is such a gorgeous card with so many incredible details! The design is unique and the color palette is so soft and springlike. Thanks for joining the fun in the Heart challenge at RRR.

    SvarSlett
  10. What a super sweet project you have for us today, so well thought out and put together a fabulous Creation Beautiful in every way, we are so lucky you have entered our RIBBON GIRL challenge blog
    so beautiful to look at good luck hugs Tracy x

    SvarSlett
  11. Gorgeous card - love the flowers and butterflies! Thanks for joining us at Crafting When We Can Challenges! - Patti (CWWC DT)

    SvarSlett
  12. What a lovely card! I always love the twisted easel shape. Thank you so much for taking part in the challenge at Noor Design UK and good luck with the challenge. Judy DT

    SvarSlett
  13. Kjempeflott kort! Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

    SvarSlett